Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

19 april 2009

Kramas mera !

Att krama en medmänniska tycker jag är oerhört fint och bra.

Men ibland kan kramar också misstolkas , tas för helt fel orsak.

En man och kvinna kan faktiskt kramas utan att det behöver  "vara något"  mellan dom.

Som kvinna eller som man , kan man tycka om det motsatta könet , som en vän , kompis, medmänniska .

Alla behöver kramar , oavsett ålder, kön.

Det är den mänskliga närheten mellan två personer som är oerhört viktig tror jag.

En kram kan ges också för att trösta någon som har det jobbigt.

En kram kan ges i ren och skär glädje över att ses.

En kram kan också ges om man skall skiljas för ett tag , någon reser bort.

Jag kan bara konstatera att , en kram behövs mellan oss människor och att kramar är viktiga i vårat kalla samhälle.

Så var inte rädda för att kramas ..........
 
 
 
 
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: