Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

08 april 2009

Vad betyder dofter för dig !


Alla vet väl hur en doft kan påverka en , påverka sinnet hos personen ifråga.
En doft kan sprida väldoft eller odör, man kan tycka att nåt luktar fruktansvärt , underbart och härligt gott , medans andra dofter förmedlar en äckelkänsla hos människan.


Vissa dofter gör att man blir glad , som rosendoften och hyacintdoften , eller naturens egen doft efter ett härligt och uppfriskande sommarregn.

Matos kan också påverka , både negativt och positivt. Är man gravid så kan vissa lukter göra en spyfärdig , det kan jag verkligen skriva under på.

Men vissa dofter är ju också kvinnliga eller manliga. En manlig doft är ju just cigarrlukten , en kvinnlig är lavendel , och rosendoft.

Vissa dofter förknippas med barn och vad är väl goare än att känna lukten av en nybadad baby.
Tänk dom fossingarna på den lille , vill man verkligen pussa.
Det vill man inte göra med vuxna fötter, eller ?

Och tänk svettlukten , usch och fy , en del människor bara stinker.
Det är ju skillnad om man luktar svett efter ett träningspass eller så.
Men en del människor bara luktar så illa jämt.......
Kram Mor i Stugan





Inga kommentarer: