Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 april 2009

Hur sköter du din hälsa !



Jag har märkt att de flesta är ganska hälsomedvetna på olika sätt.

Vissa tänker på vad de äter.

Kör med olika diet koster eller kosttillskott.

Vissa är veganer/vegetarianer. Andra äter G.I eller LCHF kost.

Ganska många tränar på gym. Medans andra nöjer sig med att träna hemma med motionscykel och annat.

Många promenerar ( vilket jag gör flera gånger om dagen med mina hundar ) eller joggar.

Stavgång har också blivit populärt.

Själv är jag , uppriktigt sagt , lite av en soffpotatis. Så om jag ska ägna mig åt kroppsansträngningar av olika slag ska det helst ske i sällskap med andra.


Annars blir det inte av.


Hade en träningsmaskin hemma förut som jag så stort tränade på varje dag. Efter en tid användes den som en extra kläd hängare bara.


Då var det dags att låna bort den.......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: