Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 april 2009

Vems barn är bäst !

Jämförelser

En undring som städigt återkommer är , varför ska alla människor jämföra sina barn.

Mammor jämför sina barn med andras. Vem sitter först. Vem kryper först.

Vem får sin första tand först och vilket barn är snabbast i utveckligen.

Vem lär sig äta själv först. Och vem går först.

Är det nån tävling vems barn är bäst på allt.

Barnen är så små , så de bryr sig inte om vem som gör allt först.

De utvecklas i sin takt , och när de är redo så kommer allt att fungera för de små......


Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Alla barn är unika, alla barn har sina områden där de är "stjärnor".
Det är föräldrarna som är problemet, som inte har förmågan och känslan för individernas utveckling.
Låt barna vara barn så länge det går, tids nog hamnar de i ekorrhjulet, där krav och prestation tyvärr väger tungt.:/