Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

26 april 2009

Inlandet eller havet !

Jag trivs bäst i öppna landskap , nära havet vill jag bo.

Detta återspeglar en del av min själ , jag är en havets människa , även om havet och vattnet kan vara skrämmande och farligt.
Så måste jag bo vid vatten , för att trivas.


Nu så är det så att jag bor i inlandet , men 200.m från sjön Vidöstern , som är 3 mil lång.


Vatten är en viktig beståndsdel i mitt liv, framförallt det öppna och vida havet.


Vistades så mycket under hela min barndom , hos mina morföräldrar i Danmark som hade en stor gård precis nere vid havet.


Havet betyder också så mycket , många fina upplevelser som är såå vackra , tänk er bara ett glittrande blankt hav en ljuvlig sommardag , klucket när man sitter vid en strand eller ligger på en brygga , bara att titta ner i vattnet är ju så härligt.


Och vattnet kan ju också svalka en svettig och varm kropp .

Att dessutom få plöja vågorna med en båt en härlig sommardag när havet är alldels spegelblankt ........





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: