Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

15 april 2009

Hur blev man den man är !

Varför blev jag sån som jag är nu.

Vad är det som har gjort att jag tycker och tänker på det sätt som jag gör idag.

Vad har präglat mig och vem.

Vilka värderingar har jag fått och varför.

Det är klart , man blir ju präglad , på gott eller ont , av dom man växer upp hos och uppfostras av.

Man tar med sig dom värderingarna som dom har , i ens eget liv och leverne.

Och deras "tyck" så att säga , men hur mycket är egentligen "mitt eget" av det jag tycker och tänker och menar.

Är det verkligen JAG som tycker det jag tycker , eller är det mina "föräldrar" som har gjort så jag tycker som jag tycker nu.

OJ , det blev mycket tycker *ler*........



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Ju äldre jag blir, ju mer märker jag hur mycket som präglat mig, vilka vägval jag gjorde av inverkan av olika faktorer.
ALLT man ställs inför är en prägling, man bär med sig - medvetet eller omedvetet.
Särskilt mkt påverkar det sociala arvet. De tankar, de värderingar, den behandling som man fick genom sin uppväxt styr många beslut i det vuxna livet...