Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 april 2009

Onsdags barn är jag - vad är du !


Så här är du enligt den dag du är född på:



MÅNDAGSBARN är en ögonfröjd och är snällt och rart. Den som är född på en måndag, är oftast svärmiskt lagd , och har ett sinne för poesi , är mild , vänlig , godhjärtad och hänsynsfull.


TISDAGSBARN är älskvärd och gör allt med fart. Den som är född på en tisdag , är vanligen stark och handlingskraftig , men är ofta krigisk och går anfallsvis tillväga


ONSDAGSBARN får lida ont , men kärt besvär. Den som är född på en onsdag , har i regel snabb uppfattningsförmåga , är intelligent och läraktig , men kan också vara ganska självsvåldig.


TORSDAGSBARN sliter tungt, och gör fin karriär. Den som är född på en torsdag , är gärna energisk och snabb i vändningarna , men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.


FREDAGSBARN är god och givmild och gör gärna gott. Den som är född på en fredag , är kärleksfull och trofast. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.


LÖRDAGSBARN får arbeta för födan och slita hårt. Den som är född på en lördag , har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.


SÖNDAGSBARN är sött och snällt , har det alltid bra och får det mesta de vill ha. Det har alltid ansetts för lyckligt att vara född på en söndag. De kan se in i framtiden , nästan allting lyckas för dem och de har en livlig fantasi.




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: